Masterclasses

Deelnemers worden in de gelegenheid gesteld drie masterclasses van elk een uur te volgen. Hierdoor kan iedere participant een eigen programma passend bij zijn/haar interesses samenstellen. We mogen de volgende organisaties verwelkomen: Anniek Oost, Boels Verhuur B.V., Cadac Group Holding BV, Dynagroup B.V, Just Connecting, Regout Group, Robeco, Scheuten Glass, Service Science Factory UMIO | Maastricht University, Zuyd Hogeschool.

                                                           



Overzicht masterclasses 2019

 

1. Excelleer als financial op LinkedIn! 8 Tips om direct het verschil te maken.

Spreker: Richard van der Blom, Just Connecting.

 

LinkedIn en de Financial? Digitale rolodex of een must voor je carrière? Gespamd worden door recruiters of op de hoogte blijven van je vak? Hoe dan ook, LinkedIn biedt voor iedere financial volop kansen. In deze masterclass legt internationaal expert Richard van der Blom je uit hoe je deze kansen benut voor je eigen carrière en je netwerk. Van optimaal profiel tot effectieve netwerkstrategie.

 

 

  1. De glasharde voordelen van RPA: Hoe heeft Scheuten RPA effectief ingezet en wat zijn daarvan de resultaten?

Sprekers: Patrick Coumans, CFO Scheuten Glass & Peter Heesakkers, Financial Consultant Fagro.

 

Tijdens deze masterclass zal er na een kort kader een case besproken worden welke door Fagro is uitgevoerd bij Scheuten. Scheuten gaat hierbij in op het geselecteerde proces en de ervaringen tijdens en na het implementatie traject. Hieruit blijkt dat er bij het bepalen van ROI, en succes, van RPA meer factoren een rol spelen dan enkel het ontlasten van werknemers. Afsluitend zal een consultant toelichting geven op het proces verloop van dit implementatie traject.

 

  1. De kracht van Personal Branding anno 2020.

Sprekers: Niels de Boer MBA & Reno Steinbusch FC Dynagroup B.V

 

In deze Personal Branding workshop geven we jullie inzicht en handvatten hoe je met je unieke skills in deze constant veranderende wereld het verschil blijft maken zonder dat dit je energie kost. Met het Odin Development Compass gaan we deze voor jezelf en ‘de Financial’ bepalen en hopen we jullie een unieke & tastbare take-away mee te geven.

 

 

  1. Hoe optimaliseer je financiële bedrijfsprocessen middels low-code applicaties.

Sprekers: Drs. Pascal Jacobs RA, Manager Financial Accounting & Drs. Ing. Toussin Pooters RBA, Manager ICT Development & Project Management Boels Verhuur B.V.

 

Traditioneel hebben (MKB) bedrijven een standaard Front Office systeem en een financieel Back Office systeem. Dit zijn vaak gekochte systemen welke hun strepen hebben verdiend (SAP, Exact, AFAS, etc). Ieder bedrijf heeft echter specifieke IT uitdagingen waarvoor deze pakketten vaak onvoldoende een antwoord kunnen bieden. Hoe kun je als bedrijf het IT landschap dynamisch krijgen, zodat een antwoord geboden kan worden aan fiscaal-, juridische- en financiële uitdagingen?

 

 

  1. Speculative Design – Voorspellen vs Bepalen!

Spreker: Damien Lucien Nunes, (Stratgisch) Service Designer, Trainer en Innovatie Coach. Service Science Factory UMIO | Maastricht University

 

Hoewel we allerlei data en technologie tot onze beschikking hebben is het vaak nog lastig om betrouwbare toekomstscenario’s te ontwikkelen. Speculative Design biedt een ander perspectief en werkwijze op hoe om te gaan met de toekomst. In deze sessie ervaart u op een praktische manier wat de toegevoegde waarde van Speculative Design kan zijn voor u en uw organisatie.

 

 

  1.  Soft skills: cruciaal in de tijd van digitalisering.

Spreker: Anniek Oost Persoonlijke en Prestatiegerichte Coaching


Door digitalisering worden soft skills steeds belangrijker om een goede connectie met een klant op te bouwen en zo de best mogelijke resultaten neer te zetten. Soft skills zijn de sociale en interpersoonlijke vaardigheden die nodig zijn voor die connectie, zoals communiceren, samenwerken en problemen oplossen. Tijdens deze Masterclass leer en ervaar je hoe je jouw soft skills kunt ontwikkelen.  

 

 

  1. Is Your Company Digital?

Spreker: Jan Baggen, CEO Cadac Group Holding B.V.

 

Bij Cadac maar ook bij veel van onze klanten staat de digitale transformatie hoog op de agenda. Cadac is een Digital Company geworden, maar wat zijn eigenlijk de kenmerken van een Digital Company? Een praktijkverhaal over de do’s en don’ts van dit veranderingsproces bij Cadac.

 

 

  1. Ervaar de impact van de snelle ontwikkeling van de informatietechnologie op de mens in de maakindustrie.

Sprekers: Ruud Keulen, Managing Director Thomas Regout International; Stan Quaedvlieg, HR Director Thomas Regout International; Niels Spanjers, CFO Regout Group.

 

Thomas Regout International is ontwikkelaar en producent van telescopische geleiders. Het bedrijf heeft het kenmerk van traditionele maakindustrie. Door de verschuiving in de markt van “high volume low mix” naar “low volume high mix” is de inzet van hoogwaardige informatietechnologie in de hele procesketen van het bedrijf noodzakelijk om de continuïteit van de organisatie te kunnen waarborgen. Maar wat betekent dat nu voor mensen op de werkvloer, die vertrouwen op hun langdurend dienstverband en niet gewend zijn aan veranderingen? Dat willen we U in een korte workshop laten ervaren.

 

 

  1. Einde van het MKB of ondernemen met toekomst?

Spreker: Dr. Steven de Groot, lector Innovatief Ondernemen Zuyd Hogeschool.

 

De levensduur van bedrijven wordt zienderogen korter. Organisaties verdwijnen en van de duizenden start-ups is slechts een handjevol succesvol. Wat kenmerkt toekomstbestendige bedrijven? Hoe ontwikkelen ze opportunity-driven gedrag? En wat is daarvoor nodig?
Lector dr. Steven de Groot van de Zuyd Hogeschool doet onderzoek naar waarde-creatie en business development in het MKB en neemt u mee langs de laatste inzichten op dit gebied.

 

 

  1. Digitalisering en beleggen.

Spreker: Brian Scharrenberg, Director Robeco.

 

Digitalisering verandert de wereld, ook die van beleggen. Er ontstaan nieuwe vormen van beleggen met behulp van big data analyses: factorbeleggen. In deze analyses wordt gezocht naar de sentimenten/gebeurtenissen in relatie tot koersontwikkelingen. Met als ultieme doel: een zo hoog mogelijk rendement tegen een zo laag mogelijk risico. Ook voor u als financial is het interessant om kennis te maken met deze vernieuwde vorm van beleggen met het oog op toekomstige vragen van uw klanten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

^ Naar boven